Για την απάντηση του ΥΠΑΑΤ σε ερωτήματα του Π.Κ.Σ. σχετικά με την λειτουργία της νέας βάσης ηλεκτρονικών καταχωρήσεων
Με e-mail απάντησε το ΥΠΑΑΤ στις 24/2/16 στις ερωτήσεις που ο ΠΚΣ είχε αποστείλει στην αρμόδια υπηρεσία σχετικά με την λειτουργίας της νέας βάσης δεδομένων ηλεκτρονικών καταχωρήσεων.
Πιο συγκεκριμένα λοιπόν:
1. Σχετικά με την απαίτηση καταγραφής του ΑΦΜ και της ημερομηνίας γέννησης του ιδιοκτήτη το Υπουργείο χρησιμοποιεί για άλλη μια φορά το επιχείρημα σχετικά με την μοναδικότητα των στοιχείων και την προστασία του συστήματος από πιθανή ανεπιθύμητη χρήση. Χωρίς να μπορούμε ακριβώς να καταλάβουμε τι σημαίνει ο δεύτερος ισχυρισμός και διαβάζοντας στην συνέχεια του εγγράφου ότι για τις παλιότερες καταχωρήσεις θα χρησιμοποιηθούν εικονικά στοιχεία, προκειμένου να ενσωματωθούν στην βάση, γεννάται σε εμάς μια μεγάλη απορία. Θα υπάρχουν δύο διαφορετικές κατηγορίες ιδιοκτητών; Εκείνοι που θα εμφανίζονται με πραγματικά στοιχεία και εκείνοι που θα εμφανίζονται με πλασματικά; Κι αν τελικά οι εικονικές καταχωρήσεις ΑΦΜ επιλύουν το τεχνικό πρόβλημα τότε γιατί δεν γίνεται αυτό για όλους ή γιατί τέλος πάντων δεν αντικαθίσταται το ΑΦΜ από έναν «μοναδικό» κωδικό που το σύστημα θα δίνει, αφού αυτό είναι ήδη δυνατό για τόσες χιλιάδες καταχωρήσεις; Αυτό θα διευκόλυνε και την δουλειά των κτηνιάτρων, που όπως σας έχουμε ξαναπεί, δεν είναι δυνατό να απαιτούν το ΑΦΜ του πελάτη τους. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνουμε ότι δεν έχουμε το δικαίωμα να ζητάμε έγγραφα πιστοποίησης του ΑΦΜ του πελάτη άρα δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν κάποιο μας δηλώνει λανθασμένο ΑΦΜ, όχι απαραίτητα εκ προθέσεως.
2. Αγνοούμε με ποια δικαιοδοσία η υπηρεσίας σας επεξηγεί τον νόμο όταν δεν έχουν δημοσιευθεί επίσημα διευκρινιστικές εγκύκλιοι και Υπουργικές Αποφάσεις. Τελικά, ο κτηνίατρος είναι σύννομος και κατοχυρωμένος αν εφαρμόσει τις προτροπές που διατυπώνονται στο απαντητικό κείμενο; Η χρήση ρηματικών φράσεων όπως «κρίνεται ότι…» είναι αρκετές για να αποτρέψουν την ενδεχόμενη δίωξη κάποιου κτηνίατρου αν εφαρμόσει τα όσα προτρέπει το κείμενό σας; Η φράση «Γνώμη της υπηρεσίας μας είναι…» διασφαλίζει ότι ο κτηνίατρος δεν θα κληθεί να αποπληρώσει στον Δήμο το παράβολο αναδρομικά; Είναι απορίας άξιο πώς πήρατε τελικά την ευθύνη να λειτουργήσετε μία νέα διαδικασία καταχώρησης των δεσποζόμενων ζώων πριν λήξουν σοβαρά ζητήματα, όπως ο τρόπος είσπραξης, η καταβολή και η αξία του παραβόλου;
Και κάτι ακόμα για το παράβολο. Μας ενημερώνετε ότι η αξία του αποτελεί απόφαση του εκάστοτε Δήμου. Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι δεν είναι δική μας δουλειά, αλλά οφείλουμε να προστατεύσουμε και τους ιδιοκτήτες και πελάτες μας. Αν, λοιπόν, αυτό συμβεί, παύει να υπάρχει ενιαίο παράβολο με κοινή αξία, αλλά αφήνεται στην ελεύθερη προαίρεση του κάθε δήμου να ορίσει το κόστος. Κοινώς δεν υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των ιδιοκτητών σε όλη την Ελλάδα, ενώ όσο το κόστος θα αφορά απόφαση δημοτικού συμβουλίου, με άλλα λόγια θα έχει την μορφή δημοτικού τέλους, μπορεί να αναπροσαρμόζεται κάθε φορά που το Δημοτικό Συμβούλιο για τους δικούς του λόγους επιθυμεί.
Τελικά, αξιότιμοι κύριοι του ΥΠΑΑΤ θα μας επιτρέψετε ένα ειλικρινές και καθόλου σκωπτικό σχόλιο. Η μόνη αξία που έχει η γνώμη σας είναι να χρησιμοποιηθεί εναντίον σας… Κατηγορούσατε τον ΠΚΣ για το παράβολο των τριών ευρώ, το οποίο σας αποδείξαμε ότι αφορούσε καθαρά την λειτουργία και διατήρηση της βάσης δεδομένων και το μόνο που αλλάξατε είναι την μετάθεση ευθύνης στους δήμους. Και τελικά όχι απλά δεν το καταργείτε, όπως ισχυριζόσασταν, αλλά οι ιδιοκτήτες θα επιβαρυνθούν με αντίστοιχα ποσά. Εξαπολύατε ανυπόστατες κατηγορίες για την μη ορθή λειτουργία της βάσης του ΠΚΣ και φτιάξατε ένα σύστημα πιο σύνθετο, μη συμβατό με την προηγούμενη βάση που το Υπουργείο είχε ορίσει το πώς θα λειτουργεί. Επιλέξατε να συνομιλείτε με δήθεν προσωπικότητες του φιλοζωικού κινήματος, οι οποίοι στην συνέχεια στέφονταν εναντίον μας, με αποτέλεσμα τώρα η ευζωία των δεσποζόμενων ζώων, το σύστημα ελέγχου και καταγραφής είναι στον αέρα.
Τελικά, ας απαντήσει κάποιος υπεύθυνα τι κρύβεται πίσω από όλα αυτά;;;;
Η Πρόεδρος
Αθηνά Τραχήλη